onsdag 30 juli 2008

Intressanta serienyheter i TV-världen






Fantomen på TV?

Newsarama.com skriver idag att manusförfattarna George och Daniel Knauf, vilka bland annat ligger bakom TV-serien Carinvale, har skrivit ett fyra timmar långt manus för ett pilotavsnitt basserat på Lee Falks klassiska karaktär, Fantomen, för Sci-Fi Network. Förhoppningen är att detta ska utmynna i en modern, uppdaterad TV-serie på karaktären. Än så länge så är det bara ett manus och långt ifrån säkert att det verkligen blir av, men bara tanken är underbar. Särskilt för oss svenskar tror jag som mer eller mindre fått Fantomen med modersmjölken. Så om det blir en TV-serie så är mitt budskap till TV-kanalernas inköpare mycket och kort och koncist. KÖP IN!!! Här kan du läsa mer på det hela.








Legion of Super-Hereos i Smallville

Jag vet att det råder något blandade känslor angående TV-serien Smallville, men jag tycker att den är ok, även om det har varit lite blandad kvalité på avsnitten. Men efter att ha läst detta på Newsarama imorse så kan längtar jag verkligen tills dess att åttonde säsongen av Smallville börjar visas här i Sverige. Då ska nämligen the Legion of Super-Heroes göra ett gästspel i serien och avsnittet (det nionde i säsongen) kommer att vara skrivit av Geoff Johns, vars serier jag skrivit varmt om här på Seriehyllan. Kort sagt det här kan bli ett riktigt bra avsnitt.

Inga kommentarer: