fredag 16 januari 2009

Smallville - "The Legion"


Jag precis tittat på gårdagens avsnitt (avsnitt 11 från säsong 8) av Smallville, ett avsnitt som jag sett fram emot länge eftersom The Legion of Super-Heroes skulle göra sin TV-debut i det avsnittet. Hur jag fick tag i avsnittet ska vi nog tala tyst om, men jag tror ni kan gissa er till hur. ;)

Hur som helst, The Legion som avsnittet heter infriade många av mina förväntningar på avsnittet och det var kul att se hur Geoff Johns (som skrivit manuset) lyckats föra in LSH i Smallvilles värld på ett övertygande sätt samtidigt som han strör ut massor av grejer från LSH långa historia i serierna. För ett Legion-fan som jag så tycker jag det här var ett fantastiskt avsnitt och även om man inte är ett Legion-fan så är det ändå ett riktigt bra Smallville-avsnitt. Frågan är bara när säsong 8 kommer till svensk TV? Någongång i sommar eller möjligen till hösten skulle jag tro.

Inga kommentarer: