torsdag 1 januari 2009

Årets bästa och sämsta 2008, del 4

Året är bara knapp en dag gammalt och har definitivt inte börjat på bästa sätt för min del. Skulle efter nyårsfirande oss mor och far traska hem till min egen lya i förmiddags när jag halkar på en isfläck och stukar högerfoten rätt rejält. Helt klart inte en bra start på 2009! Hur som helst, i dagens inlägg om Året 2008 så handlar det om serietidningsfilmern, en av årets stora trender med blockbusters som Iron Man, Incredible Hulk, Helboy 2: The Golden Army, m.fl.

Årets bästa serietidningsfilm:
The Dark Knight (DC): För mig är det inget snack om saken. The Dark Knight är årets bästa serietidningsfilm med bred marginal. En fantastisk produktion och en vädig uppföljare till Batman Begins. Sedan ska vi inte glömma alla fantastiska skådespelarprestationer som filmen bjuder på. Att Heath Ledger är fantastisk i rollen som The Joker har nog ingen undgått att höra, men jag vill gärna lyfta fram Aaron Eckharts roll som Harvy Dent/Two-Face som en fantastisk insatts i skuggan av Ledger.



Årets sämsta serietidningsfilm:
Wanted (Top Cow): Wanted är inte direkt någon skitfilm, men i den konkurrens som rådde under året bland serietidningsfilmerna så hamnar Wanted bland bottenskrapet på listan. Synd egentligen för filmen börjar rätt bra, men tappar en hel del under filmens sista timmen.

Inga kommentarer: