lördag 7 februari 2009

Intressanta nyheter från Marvel på New York ComicCon

I USA pågår just nu en av årets största seriekonventer, New York ComicCon, men paneldebatter och lanseringar av spännande nyheter från serieförlagen. Newsarama.com rapporterar om två sådana spännande nyheter från Marvel Comics.

1991 lämnade Chris Claremont X-Men-serierna efter att ha författat stories för våra kära mutanter i 16 års tid (X-Men #2 blev hans sista). Nu avslöjar Marvel att Claremont kommer att återvända till X-Men och fortsätta från där han sist lämnade X-Men. Det är alltså fråga om en form av "What If?"-story, men här är det inte
fråga om någon one-shot eller kortare miniserie utan riktigt ongoing med namnet X-Men: Forever.

Det här låter riktigt spännande tycker jag, inte minst då Claremonts X-Men var min första bekantskap med X-Men och han är fortfarande en av mina absoluta favoritförfattare av serier så jag kommer att se fram emot X-Men: Forever med spänning. Frågan är bara när vi får ta del av första numret?


Den andra intressanta nyheten som Marvel kom med var att New Mutants gör comeback, och kommer att fungera som en form av uppföljare till den klassiska New Mutants-serien, vilket betyder att vi kommer att få se originalmedlemmarna Cannonball, Sunspot, Magma, Karma, Illyana och Moonstar återförenas igen. Jag tror att det här kan bli en väldigt bra X-Men-serie. Första numret av nya New Mutants kommer att komma redan i maj.

Inga kommentarer: