torsdag 18 september 2008

The Force has been Unleashed!

Igår fick jag något med posten som jag väntat på i lite drygt en månad. Nämligen Star Wars: The Force Unleashed till XBox 360. Efter ett par timmars spelande igår så kan jag säga att det är ett bra spel, inte lika bra som jag förväntat mig, men ändå helt ok. Mitt största problem med spelet är kameran som inte fungerar helt smärtfritt, det kan t.ex. vara svårt i visa situationer att se var fienderna är. Men med lite träning så går ändå riktigt bra. På plussidan så är grafiken fantastisk, jag tror inte jag har sett ett Star Wars någonsin som är så här snyggt. The Force, som ju är ens verkliga arsenal i det här spelet är imponerande och man hittar ständigt nya användningsområden för den. Att använda Force Grip för att slänga fiender i väggar eller över stup är bara början. Betyget till Star Wars: The Force Unleashed blir en trea av fem möjliga.

Inga kommentarer: