onsdag 18 juni 2008

Marvel-serier i september

Igår var det DC Comics, idag är det dags att kolla in vad Marvel har för intressanta titlar på gång i september...

Precis som med DC så domineras Marvels av sin stora crossover evet, Secret Invasion, där huvudtidningen Secret Invasion har kommit fram till nummer 6. För mig så känns Invasion inte som någon riktigt höjdare. Nej bättre är då att rikta in sig på sidotidningarna som t.ex. Captain Britian and MI:13 #5 som just nu i alla fall har det bästa materialet vad gäller Secret Invasion.

Vad säger man om Ed Brubaker och hans arbete med Captain America som inte redan är sagt. Fantastisk tidning och en fantastisk story som nu har fått utveckla sig i smått otroliga 42 nummer. Defenitivt värd att läsa!

Efter att ha kollat igenom Marvels lista så är det två nya serier som verkar extra intressanta. Dels Deadpool som som åter får en egen serie och rivstartar med två nummer och dels X-Men: Magneto - Testament #1 en miniserie i sex delar som tycks behandla Magnetos ursprung (Äntligen säget jag!).

En hel del annat intressant finns också med (t.ex. Atonishing X-Men #27, Guardians of the Galaxy #5 och Sub-Mariner: The Depths #1) men jag tror jag låter er själv avgöra den saken. Kolla in listan på Newsarama.com (http://www.newsarama.com/comics/080617-marvel-sept-solicits.html).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser också fram emot Magneto mini'n.

Fortsätt blogga. Det behövs fler som skriver om amerikanska serier.

Johan Dohrman sa...

Tack så mycket för den värmande kommentarer. Visst ska jag fortsätta att blogga, så ofta som jag hinner. Jo, det ska bli väldigt spännande att läsa Magnto mini'n.

Geekporr sa...

Bra blogg!

Johan Dohrman sa...

Tack så mycket! Din blogg är inte heller dålig. :)

Anonym sa...

Borde kolla in Brubakers Cap, alla snackar ju om den. Har sneglat på volym ett av omnibusen en längre tid, men aldrig riktigt kommit till skott. Kollade precis upp den på The Book Depository, 50 spänn billigare än Bokus, 100 spänn billigare än Adlibris. Verkar ju vara ett precis skitbra ställe, tackar för tipset. Jag tror att jag slår till!

Johan Dohrman sa...

Kul att du tänker kolla in Brubakers Cap America Omnibus. Tro mig, du kommer inte att bli besviken. Själv väntar jag med spänning på vol 2. :D